Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
- Załączniki poświadczające następujące informacje:
- Dane i adres wnioskującego,
- Dane w zakresie wtórnika,
- Oświadczenie/pouczenie.
- Oświadczenie zawierające informacje o fakcie i okolicznościach utraty lub uszkodzenia dokumentu rejestracyjnego.
- Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
Opłaty
80 zł - opłata za rozpatrzenie wniosku o wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego.
- Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne, nr rachunku: 29 8621 0007 2001 0006 3249 0001
*W tytule wpłaty wpisz: REJA24 oraz imię i nazwisko
- Ewentualnie:
- 17 zł - za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia).
- Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych, ul. M. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne, nr rachunku: 50 8621 0007 2001 0012 3347 0001 - z tytułem „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”;
Miejsce złożenia
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne
pok. 8, I piętro, sekretariat
lub elektronicznie poprzez portal REJA24: https://interesant.reja24.gov.pl.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych,
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska,
pok. 25, I piętro, ul. Pionierska 10, 38-700 Ustrzyki Dolne
Termin odpowiedzi
30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, po zweryfikowaniu aktualności danych zawartych w rejestrze.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2019 r. poz. 1716).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 763).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 248).