Przydzielenie i rezerwacja numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie, a w przypadku jachtu morskiego – rezerwacja nazwy
Wymagane Dokumenty
- Wniosek właściciela o rezerwację numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie.
- Załączniki poświadczające następujące informacje:
- Dane i adres wnioskującego,
- Dane i adres właściciela/współwłaścicieli,
- Dane jednostki pływającej,
- Oświadczenie/pouczenie.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
Sprawy związane z przydzieleniem i rezerwacją numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie będącej własnością osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
Opłaty
Brak opłaty skarbowej za przydzielenie i rezerwację numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie oraz rezerwację nazwy w przypadku jachtu morskiego.
Ewentualnie:
- 17 zł - za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia).
- Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych, ul. M. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne, nr rachunku: 50 8621 0007 2001 0012 3347 0001 - z tytułem „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”;
Miejsce złożenia
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne
pok. 8, I piętro, sekretariat
lub elektronicznie poprzez portal REJA24: https://interesant.reja24.gov.pl.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych,
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska,
pok. 25, I piętro, ul. Pionierska 10, 38-700 Ustrzyki Dolne
Termin odpowiedzi
Brak.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
- Numer rejestracyjny lub nazwa dla jednostki pływającej w budowie rezerwowana jest na okres nieprzekraczający 7 miesięcy, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku.
- Nazwa jednostki pływającej powinna być zwięzła oraz nie może naruszać dobrych obyczajów. Ponadto nazwa:
- może składać się z liter i znaków używanych w języku polskim oraz cyfr arabskich lub rzymskich,
- nie może być dłuższa niż 33 znaki,
- nie może być tożsama w zakresie pisowni lub wymowy z pisownią lub wymową używanych do oznaczenia służb ratowniczych i ich działań,
- nie może zawierać wyrazów lub zwrotów powszechnie uznawanych za wulgarne lub obelżywe.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2019 r. poz. 1716).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 763).