Zmiana danych zamieszczonych w rejestrze jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o zmianę danych jednostki.
- Załączniki poświadczające następujące informacje:
- Dane i adres wnioskującego,
- Dane i adres właściciela/współwłaścicieli,
- Dane jednostki pływającej,
- Oświadczenie/pouczenie.
- Odpowiednia dokumentacja poświadczająca zmianę stanu faktycznego wymagającą zmiany danych zamieszczonych w rejestrze jednostek pływających.
- Dowód wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o zmianę danych jednostki i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
Sprawy związane ze zmiana danych w rejestrze dla jednostki pływającej będącej własnością osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
Opłaty
80 zł - opłata za rozpatrzenie wniosku o zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
- Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne, nr rachunku: 29 8621 0007 2001 0006 3249 0001
*W tytule wpłaty wpisz: REJA24 oraz imię i nazwisko
- Ewentualnie:
- 17 zł - za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia).
- Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych, ul. M. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne, nr rachunku: 50 8621 0007 2001 0012 3347 0001 - z tytułem „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”;
Miejsce złożenia
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne
pok. 8, I piętro, sekretariat
lub elektronicznie poprzez portal REJA24: https://interesant.reja24.gov.pl.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych,
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska,
pok. 25, I piętro, ul. Pionierska 10, 38-700 Ustrzyki Dolne
Termin odpowiedzi
Brak.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
Właściciel zarejestrowanej jednostki pływającej jest obowiązany zawiadomić organ rejestrujący, w terminie nieprzekraczającym 30 dni, licząc od dnia zaistnienia danego faktu, o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w rejestrze.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2019 r. poz. 1716).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 763).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 248).