Poświadczone wyciągi i odpisy z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o odpis/wyciąg.
- Załączniki poświadczające następujące informacje:
- Dane i adres wnioskującego,
- Dane dotyczące odpisów/wypisów oraz jednostki pływającej,
- Oświadczenie/pouczenie.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej za rozpatrzenie wniosku.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłaty
- 15 zł - opłata za rozpatrzenie wniosku o wydanie odpisów/wypisów z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
- Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne, nr rachunku: 29 8621 0007 2001 0006 3249 0001
*W tytule wpłaty wpisz: REJA24 oraz imię i nazwisko
- Ewentualnie:
- 17 zł - za złożenie pełnomocnictwa (upoważnienia).
- Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych, ul. M. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne, nr rachunku: 50 8621 0007 2001 0012 3347 0001 - z tytułem „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”;
Miejsce złożenia
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne
pok. 8, I piętro, sekretariat
lub elektronicznie poprzez portal REJA24: https://interesant.reja24.gov.pl.
Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych,
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska,
pok. 25, I piętro, ul. Pionierska 10, 38-700 Ustrzyki Dolne
Termin odpowiedzi
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi
W przypadku, gdy żądanie wydania poświadczonego wyciągu lub odpisu z rejestru jest złożone w postaci elektronicznej, wyciągi i odpisy wydaje się w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu rejestrującego wydającego taki dokument.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2019 r. poz. 1716).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 763).
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 248).